Om att träffat rätt.

Barnfri helg och mamman sitter uppe innan sju med en kopp kaffe framför datorn. Det här med sovmorgon är svårt att ta till sig när rutinerna är så inrutade och man är van vid att aldrig få sova. Henrik har tagit sig till ett extrapass på jobbet, så idag blir det bara jag och djuren här hemma tills eftermiddagen.
Hugo höll sig pigg nästan hela dagen igår, febern steg som högst till 38,2 och med lite ipren i kroppen var min gosse som vanligt igen. Så vi passade på att njuta av dagen ordentligt, tog oss ner till Nolhaga med grannen där vi satt och njöt i solen med en kopp kaffe och fika medan barnen sprang och lekte. Sedan väl hemma igen så pumpade vi upp grannens pool så barnen (och mamman) kunde bada och svalka sig i ett par timmar innan det var dags för middag.
 
 
När barnen åkt till sin pappa så satte Henrik mig i bilen och vägrade berätta vad vi skulle. Vi stannade vid en sjö och ut ur bilen plockade han en liten korg med chocklad, fina glas och cider <3
Platsen som han valde må inte ha varit optimal eftersom det var mängder med personer som gick och kom dit, men som nybliven Alingsåsare är det ju inte lätt för honom att hitta. Själva gesten gör mig alldeles varm i hjärtat, jag kräver inte dyra middagar och flådiga resturanger utan en liten ansträgning som den värmer så mycket mer. Jag har verkligen träffat helt rätt i denna kille, han får mig att skratta dagligen så käkarna värker och behandlar mig som en prinsessa stundtals, det är jag verkligen inte van vid <3

Kommentarer
JENNYH - Mammablogg

Åh vad mysigt, det är tanken som räknas =)!

Svar: Eller hur, allid tanken som räknas tycker jag =)
Emmelie

2015-06-16 15:34:38
URL: http://jennyh.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0