Allt är som det brukade.

Vardagen har verkligen kickat igång och efter bara en vecka i skolan så känns det som om jag aldrig riktigt varit därifrån. Det är mycket medicinsk teknik detta året och idag fick vi öva på att suga de övre luftvägarna och att ge syrgas. Det är spännande men många moment att komma ihåg och man känner sig så himla ny på allting när man övar praktiskt på alla moment.
 
Sjukstugan fortsätter här hemma med förkylning för Ebba och feber hos Hugo. Jag håller tummarna att det är ett virus som orsakat sjukstugan och mest troligtvis är det ju så, och då slipper vi förhoppningsvis bli sådär fasligt sjuka och behöva få pencillin ännu en gång.
Jag tror jag ska plocka undan lite här hemma nu och sedan tända ljus och lägga mig och försöka slappa lite, jag blir så grymt påverkad av människors energier runt om mig och är andra stressade/sura osv så speglar de mitt humör och mående direkt.
 
Imorgon är en ny dag med förhoppningsvis nya krafter, önskar er alla en fin kväll.
 

Kommentarer
Yohanna af Skovde

Låter klokt att vila och ta igen sig! Är för dålig på det, för många "vill hinna med"-saker!

Svar: Ja jag är likadan, men rätt som de är blir man bara för trött och man borde bli bättre på avkoppling.
Emmelie

2015-09-02 09:09:04
URL: http://yohannaafskovde.se/
Mirre

Här har vi också smitta, jag har feber, halsont och huvudvärk, Isabelle verkar pigg, men BQ har fått något som verkar ha brytit ut i natt, men han jobbar idag i alla fall.

Ja oftast halkar man ju snabbt in i det igen, skönt det ju =D

Svar: Men fy vad trist, krya på dig!
Emmelie

2015-09-02 10:40:02
URL: http://myflowergirl.blogg.se
petra

Så mysigt det där badet såg ut:) så mkt förkylningar som går nu :( kram

Svar: Ja de är ju de, men förhoppningsvis är de snart över för oss =)
Emmelie

2015-09-02 13:36:36
URL: http://mammansprinsessor.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0