Lördags morgon.

Barnfri helg och ändå sitter jag uppe strax efter sju med en kaffe i handen, man är väldigt inrutad i sina rutiner märker jag.
Denna helg var barnfri tid extra efterlängtad, jag har varit så fullt upp i mina egna tankar de senaste så jag känner att de går ut över min mammaroll och det vill jag egentligen inte. Tankarna gräver sig in och äter upp mig inifrån och jag vänder och vrider på varje liten detalj och är i slutändan bara livrädd att bli ensam kvar.
Ska försöka fokusera på annat nu i helgen och samla krafterna och ladda batterierna så gott det går.
Jag ser verkligen upp till människor som lärt sig släppa saker och ting och därmed slippa allt ältande som tar så mycket tid och energi och drar ner måendet.
 
Vi har egentligen inga direkta planer denna helgen, men de är en frihet bara att veta att man kan sova länge. Eller som jag gå upp i tid men sedan gå och lägga sig igen och läsa en bok. Känslan att man båda två kan ge sig ut senare på kvällen om man känner för det. Men jag hoppas vi hittar på någut ut över det vanliga iallfall.
 
Önskar er alla en fin helg.
 
Snart kommer de fina löven igen, jag får boka in en date med syrran och göra löv-rosor.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0