Slapp söndag.

Söndag och snacka om en slö sådan, jag har gått i pyamasbyxor och tjocktröja mest hela dagen och inte gjort någon direkt nytta alls här hemma. Jag har iofs agerat sjuksköterska i hemmet åt min sjuka sambo, han har över 39 graders feber och är ynkligast i världen så jag har gjort mitt bästa för att underlätta för honom och även  passat på och tillagat två middagar inför kommande vecka.
 
Jag ska upp sådär okristligt tidigt imorgon, det känns alltid lite extra tungt när man vet med sig att klockan ringer innan fem. Hela kommande vecka ser rätt tuff ut med tidiga morgnar och mycket plugg när man väl är hemma igen. Det sägs att detta är den tuffaste terminen på hela utbildningen och jag börjar förstå vad dom menar. Dels är det massor av praktiska saker som vi ska lära oss, sedan väntar tentor om läkemedelsberäkning, farmakologi, sjukdomar och omvårdnad vid dessa sjukdomar.
En dag i taget, men jag oroar mig för om jag har vad som krävs.
 
Sjuklingen, nu hoppas vi att jag klarar mig. Sjukdom har jag inte tid med.
 
 
 

Kommentarer
Hanna Karlsson

Kämpa på. Jag är övertygad om att du har vad som krävs!

Svar: Åh tack vad snällt, man behöver höra sådant när man tappar tron på sig själv ibland.Kram på dig
Emmelie

2015-09-06 22:40:38
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Angus

Nej sjukdom går bort!

2015-09-07 13:16:03
URL: http://angusfoto.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0