Plugg, plugg och åter plugg.

Godmorgon.
En av det lyxigaste sakerna en helt vanlig vardag måste vara att inte behöva stressa på morgonen, idag ska vi inte iväg förens skolan börjar vid åtta och eftersom barnen är väldigt morgonpigga ändå så har vi haft ett par timmar och bara slappa och ta det lugnt.
Jag ska djupdyka ner i uppsatsskrivandets värld och läsa engelska artiklar dagen lång, jag insåg igår när jag började att det här kommer bli en utmaning minst sagt. Deadline för första inlämningen är dessutom idag kl 17 så vi får kämpa på jag och min kompanjon eftersom vi inte ens börjat ännu. Håll tummarna för att vi löser detta nu, nedräkningen inför "sommarlovet" har börjat på allvar. Det som grämer mig mest är resultatet på läkemedelsräkningen. klarar jag inte den med 100% rätt denna gången så har jag bara ett tillfälle till och skriva, annars blir jag spärrad och får ej gå på termin 5 förens jag klarat den. Det skulle innebära att jag inte blir klar sjuksköterska i juni-17 och att mina kamrater får fortsätta utan mig, den tanken drar och sliter i mig hela tiden för jag vill verkligen inte behöva pausa studierna en termin.
 
Stressen inför allt äter upp mig inifrån, sakta men säkert. Barnen åker till sin pappa i eftermiddag till söndag, kanske får jag möjlighet att tok-plugga då samt tid för återhämtning.
Önskar er en fin onsdag!
 
 
 

Kommentarer
Marie

Vad duktig du är som jobbar och sliter med allt.Håller tummarna hårt för att du ska klara läkemedelsräkningen. Stor kram och spark i baken!

Svar: Tack <3
Emmelie

2016-04-27 11:54:37
ensekundtusentankar.blogg.se

Lätt att komma med råd till andra men du kan bara göra det bästa du kan nu. Går det inte så gör det inte men måla inte fan på väggen innan.
:)

Svar: Sån är jag, ser ALLTID det värsta scenariet framför mig. Kanske gör jag det för att mentalt förbereda mig o för att inte få en chock när det väl händer? Samtidigt som jag inser att jag går misste om mycket gott genom att oroa mig o tänka så :/
Emmelie

2016-04-27 20:11:17
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0