Mitt i veckan.

Godmorgon mitt i veckan.
I måndags fick Ebba spendera sin första dag i tvåan, som hon sett fram emot detta. Tvåorna har nämligen slöjd och idrott två gånger i veckan istället för en. Igår när jag hämtade hem henne beklagade hon sig lite om hur svårt det var nu, jag försökte förklara för henne att allt är svårt innan man lärt sig. Jag tror hon är likadan som mig, jag vill gärna bli bäst på det jag gör på en gång och har fått mig ett par törnar när jag inser att det inte riktigt kan fungera så i verkligeheten, den envisheten har dock tagit mig dit jag är idag och det får jag väl vara tacksam för.
 
Idag ska bägge barnen till både fritids och förskola och jag ska sätta mig ner och skriva ett skolarbete, första gången på flera månader som jag sysslar med något som är relaterat till skolan. På måndag kör det igång igen, termin 5 och sista året på sjuksköterskeprogrammet. Jag ser fram emot att bli färdig, men jag får ångest och klump i magen av alla problem det faktiskt innebär att studera på annan ort och pendla 12 mil enkel väg. Det fungerar någorlunda de tider jag endast har föreläsningar, men under mina praktikperioder är det ett helvete eftersom man aldrig är hemma. Nu väntar sex veckors praktik på gyn-avdelningen i Skövde..
 
 
 

Kommentarer
Mirre

Men den viljan är ju bra i långa loppet, men klart det kan bli hård press på sig själv också

Så söt hon är

Svar: Absolut, men man får nog lära sig hantera den ordentligt =)
Emmelie

2016-08-24 22:04:59
URL: http://sweetwords.se
ensekundtusentankar.blogg.se

Du trodde dig inte klara tentan men du gjorde det!! Snart är du klar ssk!!! Håll ut, bit ihop... :)

Svar: Åh tack.
Känns tufft att kämpa i motvind bara.
Kram
Emmelie

2016-08-25 14:43:45
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0