Och så var helgen slut.

Helgen sa swosh och så var den över och imorgon ringer klockan 04:50 och jag ska ta tåget till Skövde för första gången på tre månader, jag har inte saknat pendlandet på tolv mil enkel resa. Dessa sju kommande veckor kommer bli tuffa, jag kommer knappt ha tid hemma alls och det kommer vara både fysiskt och psykiskt påfrestande att vara borta så mycket.
Dagen har varit mentalt påfrestande och det mesta har gåt på rutin, jag har lagat tre middagar för att underlätta de kommande dagarna. Jag har suttit vid köksbordet och försökt att underhålla barnen med pennor och papper, även spenderat en lång tid uppe på rummen för att leka och bygga med lego, även varit på pokemon jakt i stan tillsammans med grabbarna mellan regnskurarna.
Får nog vara nöjd med allt jag orkat med idag ändå, men mentalt har jag nog varit lite avstängd och bara kört på känn. Vissa dagar får det vara helt okej, även om man stundtals känner sig som världens sämsta mamma...
 
Tänder ljus, kryper ner och försöker ladda upp batterierna.
 

Kommentarer
Mirre

Ja ibland känns det så, men man har ju försökt och det har du ju verkligen,

Svar: Får ta en dag i taget, som man alltid gör.
Emmelie

2016-08-29 22:07:43
URL: http://sweetwords.se
Malena

Det låter tufft! Sköt om dig! Kram!❤😊

2016-09-01 11:58:03


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0