En härlig lördag.

Jag är frisk, eller ja små förkylningsymtom är kvar men jag mår äntligen bra igen. Tur att jag hann bli frisk till igår eftersom jag och Henke hade planerat en trip till Göteborg för brunch.
När vi väl hittat dit  (efter ganska så många felkörningar) så strosade vi runt i hamnen. Jag älskar sådant medan min kärkek blir alldeles för rastlös, haha men vi fick iallfall njuta av omgivningen i en halvtimma innan han tröttnade. Inne på hotellet så bjöds det på brunch-buffe och bubbel till maten, och även om maten inte var någon wow-upplevelse i sig så var det härligt att komma hemifrån och bara ta färdiglagad mat och slippa plocka undan efter sig. Efter vi var mätta så åkte vi vidare och shoppade lite, barnen som fik grejer i vanlig ordning. De har lyckas växa ur nästan alla sina byxor och skorna var slitna, så nu har vi fått fylla på med lite nödvändigheter iallfall. Resterande tid av dagen satt Henke framför datorn, jag sorterade lite kläder och senare framåt kvällen satte vi på en film på Netflix och plockade fram räkor och kräftor - en helt okej lördag med andra ord.
 
Idag kommer barnen äntligen hem, kaoset är tillbaka och vardagen kommer rulla på fort som bara den igen. Jag får återigen bli bättre på att stanna upp och vara i nuet för att må så bra som möjligt. Det är verkligen lättare sagt än gjort men om man väl har börjat tänka på det så antar jag att man är en bit på väg iallafall.
Ska fortsätta dricka lite kaffe nu och sedan kan jag med gott samvete krypa ner i sängen en stund till och ladda batterierna inför en kommande hektisk vecka.
 
 
 

Kommentarer
Marie

Men oh så mysigt och gott, härligt ställe att gå strosa på, synd att ej sambon gillar det lika mycket de hehe,

ja de sliter kläder snabbt =D

Svar: Det växer snabbt om inte annat =)
Emmelie

2016-09-18 13:01:28
URL: http://sweetwords.se
Evanessé

Ja det har varit många fina dagar nu i September så man får passa på att vara ute/göra utflykter :)

Svar: Ja du har rätt, jag har nog inte tagit vara på dagarna riktigt så bra som jag hade velat eftersom jag varit sjuk :/
Emmelie

2016-09-18 18:11:44
URL: http://egosidan.blogg.se
ensekundtusentankar.blogg.se

Mysiga foton! Mottot för veckan då - huvudet upp å fötterna ner- ;)

Svar: Haha absolut, ska göra mitt bästa =)
Emmelie

2016-09-18 21:17:22
URL: http://ensekundtusentankar.blogg.se/
Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Mysigt att strosa runt i hamnen och gott med brunch-buffé :)
Skönt att du mår bättre också :)

Svar: Ja men det var härligt, och äntligen frisk - det var en pärs :)
Emmelie

2016-09-19 20:17:40
URL: http://blogg.anniesfotografier.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0