En tidig morgon.

"Mamma imorgon är vi lediga och då tar vi sovmorgon" sa barnen igår och slog upp ögonen klockan sex i morse. Jag har aldrig haft turen att ha barn som sover länge, det hade varit skönt om de kunde kliva upp halvåtta iallafall. Hugos energiska sida visade ju sig redan i spädbarnsåldern när vi var hos läkaren för att han sov så oroligt nattetid.

Han kunde sova i trettio minuter i sträck för att sedan vakna och behöva somna om. Nu sover han tack och lov bättre men vaknar oftast typ 1-2 gånger per natt ändå.

Förra veckan hade vi ett möte med förskolans pedagoger och specialpedagog och även specialpedagog och lärare från klassen där han ska börja i höst. Han kommer få fortsätta med egen resurs även i förskoleklass men ska få möjlighet att vara med på allt. Det ska finnas en plan B om de märker att han blir stressad och ännu mer ofokuserad. Tänk att han ska bli skolpojke? Det känns stort, spännande men nervöst. Jag är rädd att hans problematik ska skapa svårigheter för honom att få vänner och göra att han blir ännu mer stressad i skolmiljön.

Nu ska vi fortsätta med kaffet och plocka fram frukosten här hemma.


Kommentarer
WWW.angusfoto.blogg.se

Det är så mycket att oroa sig för, jag kan ligga sömnlös när jag tänker på att barnen ska springa ute på nätterna! Ha sjukt
Kanske ibte är samma sak, men ändå
Åderbråcken Emelie! Jo, jag har inte vågat känna eller kolla men jah tror de där nere är borta!!! Eller i alla fall lagt sig enormt
Kan ju gå betydligt bättre
De på benet är kvar o kommer väl så förbli

2017-05-25 07:50:16
Cilla

Ja. Den oron bär vi på båda två. M sov med dåligt men det blev bättre när vi började samsova men han vaknar ju supertidigt och går på full speed direkt.. att vakna lugnt existerar inte. Kram

2017-05-27 21:34:18
URL: http://nouw.se/cillaphoto


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0