En dag av vila.

Höstsolen har hittat hit, äntligen! Jag är så sjukt beroende av solen och vädret för att bli stabilare i mitt mående.
Jag känner att jag det senaste försökt överplanera mina dagar igen, på samma vis som innan jag blev sjuk. Att jag ska multitaska och göra många saker samtidigt och på samma gång försöka hinna med mycket under de timmarna barnen är i skolan. Det är en svår balansgång, för nu har den kroppsliga energin återvänt till stor del men psykiskt kan jag fortfarande bli trött av småsaker. Tanken är därför att idag under barnens skoltimmar försöka att inte planera in mer än att få till en stund yoga/meditation och eventuellt en promenad. Jag tror mitt psyke behöver en dag av lugn och ro och utan för mycket intryck.
 
En sak som ger energi är ju mina promenader i härlig natur, skogen är en favorit. Igår blev det en rejäl långpromenad där vi mötte på hästar med föl, får, härliga färger på löven och en stunds stillhet på en bänk intill vattnet då vågorna kluckade.
 
Tur jag har de där två på mina promenader, annars hade jag aldrig kommit ut lika mycket.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0