Man vill så gärna vara perfekt!

Jag känner mig otillräcklig!
Jag är en tjej med energi som gillar att ha saker och göra, helt plötsligt säger kroppen stopp i form av foglossning, sammandragningar och extrem trötthet.
Jag vill orka hålla på precis som vanligt men börjar inse att det faktiskt inte går.

Varför har man sånna krav på sig? Jag vill så gärna ha ett riktigt bra välstädat hem, hinna hitta på mycket roligheter med Ebba och dessutom hinna med alla mina studier.
Nu är inte riktigt så fallet.. Golvet är smutsigt och disken fylls ständigt på trots att man diskar och jag somnade ifrån skolarbetet igår.

Bit ihop eller bryt ihop, men jag måste lära mig sänka kraven lite.. Frågan är bara hur?
Antar att fler mammor inte har de där perfekta välstädade hemmet, fast de är något de aldrig visar utåt...

En hall som behövs rensas och bäras ner mängder med grejer till källaren, ett stycke tvättkorg, sladdar som borde fås ordning på och en plats i köket det massa papper hamnar.

Kommentarer
June

Jag förstår verkligen vad du menar. Jag får ångest när jag inte har välstädat runt omkring mig, dåligt samvete osv om jag bara städar jämt och dåligt samvete om jag INTE städar. Haha man är ju lite bäng! När jag väntade Ville och var så dålig kände jag likadant. Jag hängde ju över toaletten dagarna i ände. Tror bara man någonstans måste hitta ett sätt att tala om för sig själv att det är OK att prioritera bort städning och att lägga den lilla energin man har på det viktigaste.

Och viktigast av allt - be om hjälp <3



Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete!



Kraam

2011-08-26 08:22:42
URL: http://mammajune.blogg.se/
clara

Skit i perfekt, tänk gott nog istället. Det är ett himla bra motto. Och gott nog ÄR ok!!

2011-08-26 10:16:12
URL: http://cklaris.blogg.se/
Emma

Men vaddå som småbarns förälder är det helt okej att ha en massa skit i hörnen och att ha det rörigt och ingen kommer att klanka ner på dig för det. Det viktigaste är att ni är en bra familj och att ni trivs. Så åt helvete med alls fördomar och måsten/krav.

Kram

2011-08-26 10:17:52
Viola 22årig tvåbarnsmamma

Gud.. samma här kan jag säga. Tycker inte jag gör annat än städar, men det blir liksom aldrig något resultat utav det.

2011-08-26 22:12:34
URL: http://mummyfied.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0