Första advent är här.

Första advent och tomteparad i Alingsås.
En riktig mysig liten tradition som jag gått på så länge jag kan minnas. Tomtar, marschaller, lotter, tomteparad och mycket mycket annat. Så ja dit ska vi i eftermiddag och fördriva lite tid med resten av byns befolkning.
Eftersom jag inte hann med något bak igår så hoppas jag kunna med något hembakat innan paraden så vi kan ta oss en riktig go-fika innan vi går in till stan.
 
Igår satt tomten i stan och tog emot barnens önskelistor. Ebba var eld och lågor och tillsammans med Johan skrev hon en lång lista att lämna. När det väl var hennes tur att komma fram så blev hon faktiskt lite blyg (något hon aldrig annars blir) Hon ville inte sitta i tomtens knä och tittade inte rätt på honom utan tittade och log lite åt sidan. Fast att träffa tomten är stort, därför var det kanske lite extra nervöst =)
 

Kommentarer
Yohannas.se

Gulligt! De flesta barn blir så, min dotter vägrade ens gå fram, men OJ vad nyfiken hon var igår när hon fick se tomten.. det var första gången som hon kan minnas ;)

2012-12-02 09:26:10
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
stin

Fina Ebba!

2012-12-02 09:35:23
stin

Fina Ebba!

2012-12-02 09:35:24
maria

Malva blev också blyg med Valter vågade prata med tomten :)

2012-12-02 22:20:16
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0