Jag är ju trots allt bara 26 år.

Alltid lika skönt att kvällstid sätta sig i soffan. Bara stänga av tvn och bara njuta av tystnaden när bägge barnen sover. Från ovanvåningen hör jag hur Johan läser godnattsaga för Ebba, och bergis kommer hon snart att börja prata om allt mellan himmel och jord , för de brukar hon göra.
 
Sitter och funderar lite, MÅSTE komma igång med träning och kost framöver nu för vågen går helt åt fel håll - upp. Har länge kikat på mammafitness.se och drömt om att få pt online av Olga. Helt otroligt vilka förvandligar mammorna gör som fått tillgång till hennes hjälp. En liten julklapp till mig själv kanske? För jag vantrivs otroligt mycket i mig själv nu och så ska det inte behöva vara. Visst jag har fått två underbara barn av denna kroppen men jag är 26 år och vill iallafall göra mitt yttersta för att få en kropp jag kan vara bekväm i.
Tåls att fundera på helt enkelt..
 
Dags att försvinna in i böckernas värld, har en del att plöja igenom och har börjat med andra delen av Gynnings bok. Någon som läst det två andra? Har hört så himla mycket om hur bra de ska vara så nu får vi se om de håller måtten framöver.

Kommentarer
Josefin -My Happy Days-

Ja Olga är verkligen grym, vore något att få henne som privat PT. :-)

2012-12-19 03:15:23
URL: http://landhagen.blogg.se/
Hanna Karlsson

Jag har läst Egogirl. Tyckte den var bra.

Svar: Du måste läsa dessa! Egogirl läste jag också för längesedan. Detta är två romaner, spännande =)
Emmelie

2012-12-19 07:07:38
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Bloggmamman

Hoppas du lyckas ! Har själv tappat min kroppsform helt sedan jag fick Ebba och jag är ju trots allt bara 21.. Blir galen att man är så lat och hittar alla anledningar till att skippa äta nyttigt och träna!

2012-12-19 07:57:29
URL: http://www.bloggmamman.nu
sofie

Då tycker jag allt att du ska unna dig det! Man ska ju trivas med sig själv!

2012-12-19 08:25:33
URL: http://blomstertappan.blogg.se
Marléne - mamma till Nova och Noel

Åh känner igen mig i du känner. Efter 2 barn är inte kroppen riktigt som den var innan. Jag har själv läst om Olga och kämpat med plankan och andra magövningar och tycker det börjar kännas bättre. Skam den som ger sig!

Ett tips: Har du en iphone (vet ej om den finns till android) så kan du ladda hem appen "Tabata timer". Helt fantastisk app där du hemma kan köra intervallövningar. ;)

2012-12-19 21:57:50
URL: http://noelnovasmamma.blogg.se
Marléne - mamma till Nova och Noel

Åh känner igen mig i du känner. Efter 2 barn är inte kroppen riktigt som den var innan. Jag har själv läst om Olga och kämpat med plankan och andra magövningar och tycker det börjar kännas bättre. Skam den som ger sig!

Ett tips: Har du en iphone (vet ej om den finns till android) så kan du ladda hem appen "Tabata timer". Helt fantastisk app där du hemma kan köra intervallövningar. ;)

Svar: Tack så mycket för tipset, ska absolut testa den =)
Emmelie

2012-12-19 21:57:51
URL: http://noelnovasmamma.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0