Söndags tankar.

Inväntar solsidan nu inne i värmen, ja tomteparaden blev en kylig historia då termometern visade på minus tio grader. Barnen är välklädda men jag har inte köpt något sådant till mig själv alls, så att gå i hunterstövlar i sån kyla ja ni kan ju tänka er? Börjar äntligen tina upp..
 
Har vart lite deppig de senaste dagarna. Känns som jag står och spinner på samma ställe, som om jag inte kommer framåt. Jag gör mitt yttersta för att få dagarna att gå ihop med matlagning, städning, aktiviteter och allt annat som ska klaffa, men de är en sån himla stress! Ja man kan ju tycka att mammaledig innebär just "ledig" men nej verkligen inte, ett jobb hade helt enkelt vart rena semestern för mig tror jag.
Kan inte förklara känslan jag har inombords, men känner mig på något vis otillräcklig och ouppskattat.
 
Esch nog om det, ett litet bak blev det idag iallafall - Peppakakor och kola.

Kommentarer
sofie

pepp pepp pepp! ja mammaledig är ett konstig ord, för ledig är man ju då inte. Känner igen känsla att man aldrig riktigt hinner, kände så precis efter att Max kommit, men valde då att prioritera bort en hel hög saker, så nu känns det bättre. Men hoppas att du hittar någon lösning på hur du ska må bättre!

2012-12-03 13:30:39
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0