En dag i köket.



Känns som stor tid spenderades i köket igår. Förutom de vanliga måltiderna som skulle tillagas o städas efter så slog jag på stort och kokade lite rabarber saft och gjorde muffins med rabarber och vit chocklad.
Jag är ingen kak-människa så muffinsen kanske inte var något vidare enligt mitt tycke men dom duger absolut att plocka med på utflykt.
Saften blev lite väl söt, men spär man ut den så smakade den helt okej, nu måste jag bara införskaffa mig en såndär söt glasflaska att hälla upp den i.

Ebba är bjuden på sitt allra första riktiga kalas idag, och vi får se om hon vågar gå själv eller om jag eller Johan får vara med henne.
Solen skiner lite så jag kanske en gång för alla ska få ordning på uteplatsen?
Återstår och se.

Tack till alla som valde kommentera o lämna lite snälla ord efter senaste inlägget, extra tack till Frida som fick mig o bli riktigt glad av hennes ord <3

Kommentarer
Louise&isabella + lille Linus

Jag har ett superbra recept på rabarbersaft om du vill ha?!



Du behöver 4 kg rabarber

65g citronsyra

2 citroner

4 kilo socker

Kokande vatten



En 10 liters hink( helst inte skurhinken)

Saftsil

Många flaskor att hälla upp saften på, gamla mjölkpaket går med bra.



Låter det intressant så släng iväg en kommentar så får du resten av beskrivningen.



Det där med surheten känner jag igen, Isabella kan med vara sur hela dagar här hemma imellanåt!



Kram

2012-06-10 14:28:43
URL: http://bebbekarlek.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0