Lite egentid.

Tanken var att jag skulle tränat ikväll, men att stressa iväg till gymmet för att bara hinna med en snabbis innan jag skulle hem och lägga Hugo kändes inte lockande.
Men att komma hemifrån själv lockade därimot en hel del.
Trotsade regnet och tog en promenad med hundarna, mörkt,  blåsigt och regnigt men himla skönt att bara få sätta musiken i öronen och stänga dörren o lämna de gnälliga kvällströtta barnen med sin pappa.
Ja jag är inte i behov av överdrivet mycket egentid så, men att ett par gånger i veckan bara få komma iväg utanför husets väggar utan barn hade vart guld värt.
Det behöver inte vara mer än 30 minuter, den korta stund räcker för att hämta andan lite och fortsätta framåt.
Att ta hand om barn är faktiskt ett heltidsjobb det med, att komma iväg på "riktigt" jobb hade nog vart rena semestern för mig ;)
 
 
Hundarna var inte jätte taggade på att gå ut, men men nu är de promenerade och sover gott.

Kommentarer
Pia-Maria

Halkade in på din blogg för några dagar sedan. Ser att du har 2 jättefina papillon. Jag har också haft en svart-vit. Ser nästan ut som den högra av dina två, fast min var lite mera vit.
Kommer fortsätta följa din blogg !

Mvh
Pia-Maria

2012-10-19 13:42:25
URL: http://www.villabyggarna.se/pia-maria
clara

Egentid är viktigare än man kan tro, det gör att vi blir bättre mammor i längden tror jag. :-)

Svar: Tror jag med, även om jag har väldigt svårt o vara ifrån barnen länge.. men korta stunder räcker för mig =)
Emmelie

2012-10-22 11:50:22
URL: http://cklaris.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0