Hemska nätter.

 
Inatt är det inte denna krabat som levt rövare utan Ebba. Ja jag börjar faktiskt tycka det är mer och mer obehagligt med nattskräcken (om det nu är det?) Inatt har det hänt FYRA gånger. Innan har det kommit lite då och då men under jullovet har de blivit lite mer och för de senaste dagarna har de kommit varje natt. Idag minns hon att hon vaknat mycket och hon säger hon inte vet varför. Man får ingen kontakt med henne utan hon bara skriker och slåss och det känns så himla obehagligt. Får ringa BVC och rådfråga där för man kan inte läsa sig till så mycket. Någon av er läsare som har erfarenhet och tips?
 
Annars blir det verkligen till en nystart nu för nya året. Jag vägde mig och tog mina mått igår och fick mig en chock! Jag har gått upp 7 kilo sedan i sommras då jag var som minst och hade gått ner alla gravidkilon. INTE okej och det måste bli ändring. Dessutom tog jag och lillsyrran kort i olika vinklar i underkläder och det var då inte alls någon trevlig grej att göra men jag hoppas att nästa gång då korten tas så blir det betydligt roligare att se eventuella resultat.
 
Dags att sparka igång dagen med mycket kaffe - Hoppas er dag blir bra och inte lika regnig och grå som här.
 

Kommentarer
Pia-Maria

Har själv en son på 5 år som kommit in i någon ny fas. Är riktigt orolig och sover sämre. Vet inte vad jag kan ge för tips, bara hoppas att lite nya intryck från dagis o dyl kanske kan ge henne lite bättre sömn.

Kram

Svar: Ja de är hemskt. Hon är helt ifrån sig på natten och slåss och skriker rätt ut utan att gå o nå fram till :(
Emmelie

2013-01-02 08:34:48
URL: http://villabyggarna.se/pia-maria
maria

Hoppas att nattskräcken går över snart, vad jobbigt!

Lycka till med viktnedgången, jag ska nog också försöka med några kilo till innan jag blir gravid igen :)

Svar: Ja de är jätte jobbigt för självklart blir hon tröttare när de blir så för henne, riktigt obehagligt! Ja kämpa på du med =)
Emmelie

2013-01-02 15:04:48
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se
Yohannas.se

Vi gjorde så att vi tände upp när vår dotter skrek så.. först försökte vi hålla om henne och trösta, men det var totalt omöjligt.. Tillslut brukade vi gå till ett fönster, tända en lampa och prata och berätta vart hon var, vad som hände, att det var natt, och hålla om henne.. tillslut lade det sig, men ibland tog det ett bra tag.. fruktansvärt var det! JAg minns att det hände i Thailand ett par gånger, och jag började gråta själv för det var så hemskt att inte kunna lugna henne. Men det var nån "fas" och det var hemskt! :(

Svar: Ja visst är de hemskt. Hon sitter upp, skriker hysteriskt ofta tittar hon inte ens men om hon gör de så är hon liksom inte med i blicken. Kommer man nära slåss hon, hon kastar ner nallar o allt från sängen o sparkar med benen. Ibland går hon tillochmed ner till nedervågnignen. Hoppas de går över snarast :(
Emmelie

2013-01-03 21:05:03
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Åh lilla gumman.. PRECIS så var vår dotter också! Fast som bebis bara sprattlade hon och spände sig som en fiolsträng, och som lite större paniiiiikskrek hon och krävde massa närhet och ljus, och nu för nåt halvår/år sedan när det hände sist, så skrek hon och kom SPRINGANDES uppför trappan till oss och nästan skakade. Mardrömmar troligen då dock.

2013-01-03 21:24:16
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0