En grå start.

Vaknar till en grå och regnig dag och inser att detta är en sådan dag som jag gärna hade legat kvar under täcket och tittat på serier och ätit onyttigt hela dagen. Vissa dagar känns bara lite fel direkt när man vaknar och idag är en sån dag, nåväl vi får försöka göra den så bra vi kan helt enkelt.
 
Tänkte börja dagen med att göra lite ny granola och se om vi har några ingridienser och kan baka något annat från min nya kokbok som jag köpte igår - Hälsoboken, ur serien "den rutiga kokboken" och fanns massor med recept som såg otroligt goda ut och var hälsosamma.
Jag vill ju att barnen ska växa upp med bra matvanor också och med hjälp av den boken så tror jag att jag kan lyckas ganska bra. Känner att man ständigt äter samma mat just nu och det ska bli skoj med lite variation framöver.
 
Ett recept jag tänkte pröva mig på och göra ikväll för att ta med på morgondagens utflykt istället för de traditionella pannkakorna...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0