En lång cykeltur.

Oj vilken lång dag det blev!
Vädret har väl inte direkt visat sig från sin bästa sida så våra strandplaner gick i stöpet.
Tog oss en regning promenad in till stadens lekrum där vi bestämt träff med en kompis, tyvärr så blev det inget av lekdaten så vi vandrade vidare efter en timmas lek.
Väl efter middagen så var jag så fruktansvärt rastlös så jag satte på oss regnjackor och cykelhjälmar och sa till Ebba att vi skulle ge oss ut på en cykeltur.
" Men vart ska vi mamma?"
Försökte förklara att vi inte ska någonstans speciellt utan bara ska ut o cykla för att få lite välförtjänt frisk luft. Efter lite övertalning så gav vi oss ut och jag blev förvånad över att vi tog en så lång runda som på 8km!
Stackars Ebba, haha hon har ju kunnat cykla själv sedan i våras men att ta en sån lång runda när man bara är 4,5 år måste nog kännas i benen. Två gånger påpekade hon att hon va trött men inget vidare gnäll, hon är otrolig mitt lilla energiknippe.
 
Imorgon hoppas jag på solsken, jag blir tokig över att klättra på v'äggarna här hemma.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0