En lördag och hopp om sommarvärme.

Godmorgon, lördag och en vecka semester för Johan.
Dessutom så lovas sommarvärmen komma till Alingsås nu, äntligen för som jag har väntat på stranddagar!
Riktigt passande om det kommer då Johan ändå är hemma, utevistelse blir det gott om framöver med andra ord.
 
Ska starta igång dagen här ordentligt nu, trots att klockan bara är strax efter halvsju så har jag en hel del att stå i. Tvätten måste startas, disken diskas och golvet måste dammsugas, vill gärna få lite ordning innan nio för då ska jag iväg och träffa personen jag är kontaktperson åt och de är skönt att få allt de tråkiga gjort på morgonen.
 
Gårdagens besök i lekplatsen Plikta, herreguuuud vilken lekplats alltså! Lååånga rutchkanor som jag aldrig skulle fått för mig och åka låg Ebba på mage och åkte i. Vattenlek med massor av hinkar och spadar som fanns att låna, stor val som man kunde gå in i och sedan åka nerför, studsmattor, klätterställningar, karuseller, alltså ALLT fanns där och barnen var som i himlen. Det enda jag kunde tycka var lite jobbigt var att det var så mycket folk och svårt att hålla koll på barnen som många gånger gick åt tre olika håll, såklart.
Blir nog snarast en utflykt dit igen.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0