Loppis-lördag.

Godmorgon lördag.
 
Idag under morgonen väntas den traditionella allé-loppisen. Himla fyndigt, vilka som helst får då gratis ta med saker och ställa upp och sälja och det brukar bli en hel del folk om vädret är bra. Jag borde samla ihop grejer vi inte använder innan flytten och stå ett par timmar för att förhoppningsvis kunna tjäna ihop några hundralappar och samtidigt bli av med sådant som inte används. Det är ju inte helt gratis och flytta och det är en hel del saker vi skulle behöva nytt av, så allt man kan sälja är ju jätte bra.
 
Igår lagade jag rabarberkräm och idag tänkte jag låta Ebba äta lite av den till frukost. Hon är ju som sagt ingen frukostmänniska alls och då kanske kräm är lite lagom att pilla i sig. Den fick godkänt vid provsmakningen igår iallafall och det är ett bra betyg om barnen äter tycker jag.
 
Recept:
600 g rabarber
6 dl vatten
½ tsk kademumma
1,5dl socker
2 msk potatismjöl
 
Koka upp allt  i ca 30 min och tillsätt i slutet potatismjöl redd i vatten - Voila, klart!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0