Solsken och nätkärlek!

 
Vilken underbar eftermiddag nere på stranden, barnen lekte, det badades och jag har börjat få lite härlig färg på kroppen. Dessutom så sägs det att de ska fortsätta vara runt 25 grader ända tills nästa helg, hur underbart är inte det?
 
Läser runt bland många bloggar och blir så otroligt ledsen när jag ser vad folk får för kommentarer. Ord om hur dålig mamma man är, om hur ful man är och i vissa fall sägs det även att barnen är fula. Jag undrar hur tusan människor bakom skärmarna är funtade? Varför ödsla sin tid på att göra en annan männsika ledsen? Och om man tycker och resonerar olika så varför inte bara vara tyst  istället för att påstå att en annan människa gör på fel vis?
Tänk så mycket trevligare det hade blivit om vi sände varann lite mer nätkärlek istället för näthat. Jag försöker verkligen lämna små avtryck ifrån mig som kan pigga upp andra människor istället för att trycka ner. Tänk på det - var snälla mot varann <3
 

Kommentarer
Yohannas.se

Ja vissa saker kommer man aldrig kunna relatera till, så är det bara. Att skriva elaka fräcka saker till varann är liksom utom ens värld. Varför i hela friden skulle man vilja göra så? De flesta gör det dessutom anonymt, ännu mer lågt.

Svar: Ja jag förstår inte varför? Vad får människan ut av det? Jag har ju fått en hel del sånt här inne och det är grymt tråkigt och man blir både ledsen och arg :(
Emmelie

2013-07-20 21:25:58
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Hanna Z | Mamma Mode Skärgårdsliv

Jag är ju lika jag. Läser alltid från mobilen och nu under sommaren läser jag knappt några. Känns som om hela bloggvärlden liksom stannar av lite...

Svar: Jag är nog lika aktiv nu som alltid :) Så jag saknar aktiviteten med kommentarer osv :)
Emmelie

2013-07-20 21:31:58
URL: http://hannaz.se
Stina

Skickar lite nätkärkek <3

Svar: Tack snälla du <3
Emmelie

2013-07-21 16:03:51
Yohannas.se

Själv har jag fått en hel del avhyvlingar från folk på Facebook, jag antar de passar på när de skriver anonymt, och oftast känner de mig inte.. häromveckan började en tjej skriva massa frågor om mig efter att jag köpt barnkläder av henne ett par gånger.. å jags varade glatt och tänkte "det var ju trevligt" typ... Å så plötsligt var vi för olika (så fort jag skrev att jag är 25% sjukskriven så blev jag typ "pack" för henne uppenbarligen)... Å så kom typ tio gånger "jag har ett fantastiskt liv, bättre än de flesta och jag ser mig själv som en positiv människa med fantastiska vänner, barn och är kär i min man, vi har det även bra ekonomiskt, och hon har inget behov av fler vänner"... (å det var HON som intervjuade mig??!!) Jag blev så jävla ställd av hennes märkliga sätt, att jag började nästan försvara mig för att jag hade ont men typ aldrig beklagar mig... va fasen gjorde jag det för, hennes beteende var skapligt märkligt!!!!!

Svar: Men fy va sjukt. tyvärr finns de ju gott om sånna människor :( Så jäkla trist varje gång man råkar ut för dom bara :(
Emmelie

2013-07-30 14:50:13
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Å med anonymt menar jag att ingen annan ser vad de skriver utan det är bara "jag" som "tolkar fel"..

2013-07-30 14:50:44
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Jag kunde inte sluta tänka på det, fattar inte varför man har behov av å liksom framhäva "vi har det perfekt, å du duger inte åt oss" men jag passade väl inte in i hennes värld å hon hade inte förmågan å säga det trevligt .... Internet är en stor fälla tror jag, för hon hade aldrig vågat vara sådär fräck live det är jag övertygad om !!

Svar: Jäkla internet, där kan man vara hur man vill tydligen. Eller ja de anser iallafall vissa tyvärr :(
Emmelie

2013-07-30 22:18:29
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0