Tisdags tankar.

Godmorgon tisdag.
 
Det känns otroligt skönt att få flytta och börja om på nytt men samtidigt kan jag inte skaka av mig känslan av lite sorg. De här huset har vi bott i sedan Ebba var ett år, vi har nära till precis allting och läget är verkligen perfekt.
Problemet är ju möglet och hyresvärden som verkligen inte är någon människa som borde få äga fastigheter överhuvudtaget.
Nystarten i ett helt rent och fräscht hem, aningens större än det vi bor nu med möjlighet till ett rum var till barnen (känns dock inte större) En riktig toalett som man slipper backa in och ur i och med badkar! En liten uteplats som vi ska försöka gräva ordning och få riktigt fin och hemtrevlig.
De jag är lite negativ till är läget, de är inte lika nära till allting som här och sedan är jag rädd för att grannarna ska vara besvärliga och sådant kan man ju aldrig veta i förväg. Jag pratade med en person som bodde i området nu och hon sa att det var lugnt och tryggt, får lite på henens ord. Tror snart jag kommer vänja mig vid tanken och att det kommer bli kanon.
 
På tal om något helt annat, hemmaträningen igår.
Jag sprang med barnen, Hugo i vagn och Ebba på cykel och det gick faktiskt riktigt bra. Själva styrkan därimot var svårare att genomföra eftersom barnen gärna ville vara PÅ mig. Haha men men, jag fick gjort de och jag är nöjd!
 

Kommentarer
Yohannas.se

känner igen det där.. Jag gör ju också lite hemmaövningar, men sonen bara skrattar, kliver över mig, och grejar.. liiite svårt å hålla bra andning och greja då.. men man får göra sitt bästa. Håller tummarna för ert boende!

Svar: Ja de känns ändå bra, vi måste härifrån. Men samtidigt kommer man ju sakna det som varit..
Emmelie

2013-07-09 11:07:44
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
MammaLola

Åh grattis till flytten! Så skönt för er! Hemmet man hade när ens barn var nyfärska kommer alltid vara speciellt. Gick förbi vår gamla skruttlägenhet senast igår och även om allt var miserabelt där så känner jag mig nostalgisk över den.

Svar: Ja visst är de så! Känns bara så konstigt att detta inte längre kommer vara vårt, att en annan människa kommer skapa minnen här. Men nåväl, det kommer bli bra!
Emmelie

2013-07-09 22:52:46


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0