Att vara delaktig.

Men så härligt det är att Johan har lite semster dagar, känns som en enda lång helg alltihopa.
Hugo har dessutom börjat tycka det är lite mer okej att vara med sin pappa och det känns riktigt skönt att det går åt rätt håll med tanke på hur det varit.
Som idag tillexempel, barnen och Johan var iväg på lekplatsen i två timmar medan jag plockade här hemma och var iväg på en promenad med personen jag ska vara kontaktperson åt.Känns så himla skönt att vara lite mer än mamma ibland och att känna sig behövd från andra människor med.
 
I eftermiddags busade vi som bara den och lekte hela havet stormar med barnmusik som spelades högt. Jag kan få lite dåligt samvete över att jag inte är delaktig i leken så ofta. Man borde lägga telefoner och sysslor åt sidan mer ofta och ägna hela sin uppmärksamhet till barnen.
För visst är de värt de när man ser ögon som tindrar som dessa?
 
 
 
 

Kommentarer
Caroline - Foto | Gran canaria | Mamma

Åh vad glad jag blir, tack!! :)

2013-06-13 01:47:54
URL: http://carrosungar.blogg.se
Sofie

Ja det finns med så mycket "måsten" och "ja ska bara vika tvätten/plocka ur diskmaskinen m.m" som jag tänker. Men samtidigt kan ju allt sådant vänta, man borde ju ägna den tiden åt att leka istället! För ja de är ju bara barn en gång i livet!
Härligt att du fick lite egentid, sådant behöver man med!

Svar: Ja jag vet. Men många gånger så stressar man genom dagarna och bara försöker hinna med allt som ska göras. Jag kan känna otrolig stress när det ligger saker precis överallt tex. Men idag har jag låtit alla leksaker legat kvar efter morgonens lek - framsteg ;)
Emmelie

2013-06-13 11:52:57
URL: http://blomstertappan.blogg.se
michaela ♥

det är SÅÅ svårt att koppla bort alla "måsten"..jag blir så stressad av att ha saker att göra så det blir mycket "jag ska bara.." innan jag kan sätta mig och leka. tyvärr! jobbar med det!
fantastisk bild på ebba. hon är verkligen fin!

2013-06-14 21:53:45
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0