Nej det är inte alltid lätt.

Lunch redan och lilleman sover, herregud vilken hektiskt morgon med bråk och gap.
Tycker de är så tråkigt men vi är verkligen inne i en period då det bråkas masas mellan syskonen. Hugo han slåss och Ebba har börjat bitas, är det detta man kaller syskonkärlek? Det är verkligen lite antingen eller här hemma, antingen älskar dom varandra och sitter tätt intill och myser, eller så slåss dom som bara den.
Det måste få lov att gå lite upp och ner, men visst är det väldigt påfrestande just nu och det tycker jag man måste få erkänna. Många släntrar över allt och får det att låta så himla enkelt och det är det verkligen inte alla dagar.
 
Ebba är iväg hos morfar ett par timmar, lycklig unge hämtade sin bilstol i morses och hoppade glatt in i bilen och vinkade. När hon kommer hem så planerar vi att grilla lite här på gården, solen skiner ju ännu så lika bra att passa på.
Ha en trevlig nationaldag kära vänner!
 
 
Första mötet mellan syskonen, ett av de vackraste ögonblick i mitt liv.

Kommentarer
Yohannas.se

Ja snacka om upp å ned, samma här. Jag fick hitta lite "verktyg" för att försöka minska bråken och se vad som orsakade dem, osv. det är INTe lätt, och bråk mellan dem gör mig jätteledsen.. :/

Svar: Hur har du gjort? Jag blir GALEN. Hugo har dessutom blivit så himla arg ett flertal gånger om dagen, han skriker helt hysteriskt, slänger sig på golvet o man får inte röra honom men inte heller gå därifrån, skriker tills han spyr alltså. Förut kom dessa utbrott några gånger per vecka men nu har de börjat flera gånger om dagen. Jag är HELT SLUT. Om man får lov att erkänna det.
Emmelie

2013-06-06 21:35:54
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Anonym

Ebba som är så stor borde väll förstå att man inte bitts, och absolut inte börjas med det vid denna ålder. Det måste du ta tag o det är ju giftigt som tusan med bett.

Svar: Ja klart hon förstår de, och tror du inte jag försöker göra något åt saken? Eller tror du bara jag låter de vara kanske?
Emmelie

2013-06-07 07:14:18
Yohannas.se

(hahaha, giftigt med bett? det var det "roligaste" jag hört på länge.. Varför är alltid sånna kommentarer anonyma???!!! ALLTID. Ta inte åt dej av det Emmelie!!!)

2013-06-07 11:23:39
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Nu minns jag inte exakt hur gamla dina barn är. Men de redskap jag kört på för storasyster är att HON ska flytta sig när hon inte vill lillebror ska ta det hon ha - istället för att putta honom (som hon gjorde en period när han lärt sig stå i vintras).. Och att om hon irriterar sig på något han gör, eller tycker han gör fel - att hon ska säga till så vi kan komma och hjälpa till och lösa saken, istället för att bli arg - frustrerad - förtvivlad och bli dum mot honom. Sen är vi också "tuffa" mot båda, säger åt lillebror om han håller för hårt i storasysters hår, osv.. jätteviktigt att inte bli en nej-rapare till den ena, för det är sååå lätt..

Svar: Tack för tipsen, visst är de lätt att säga nej till den stora eftersom hon är stor nog och "borde" förstå. Men man vill ju att bägge ska bete sig. Ebba är 4,5 och Hugo är 18 månader. Men ska tänka på de du sa om att hon kan flytta sig, tack för de tipset. Sen ska jag nog försöka ta ett litet snack med henne innan allt bryter ut och innan man hinner bli arg och irriterad. Hujeda mig, vem säger att de är ENKELT med barn?
Emmelie

2013-06-07 11:25:37
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Ja man brukar få reda på det mesta om man pratar i lugn & ro utan syskonet när det är bra stämning. Då kan man fråga hur hon SKULLE vilja ha det, vad som är jobbigt, vad som är roligt, osv :)

Svar: Ja jag har försökt idag, hoppas de gick in. GAH jag blir så fruktansvärt arg /ledsen på anonyma kommentarer!
Emmelie

2013-06-07 17:19:11
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Anonym

Då kanske du borde slå upp det!!! Människo bett är jätte farligt, med alla baskilusker som finns i våra munnar!! Hoppas för mitt liv du inte har barn om du inte vet en sådan sak!!!! Pucko. Hmm ja med tanke på att du bor kvar i ett hus med mögel med dina två barn, och mögel är alltid farligt, och gnäller om att du inte kan kolla på en lägenhet på förfå kvadrat?!?! Allt är väll bättre än lägligt hus vägg i vägg med E20!?!?! Så ursäkta om man tvivlar,

Svar: Så fruktansvärt löjligt att uppenbarligen någon av mina vänner skrivit detta till mig. Jag går inte direkt ut o skyltar med exakt vart jag bor på bloggen, därför tyder detta på att de är någon som står mig nära. Att dessutom ha sånna åsikter och inte kunna stå för dom är ju bara löjligt! Sköt ditt egna liv istället är du snäll.
Emmelie

2013-06-07 17:28:08
Emil

Bry dig inte om skräppratet, Emmelie. Det gör inte vi andra. :)

Svar: Försöker, men de är trist när de uppenbart är någon man känner eftersom personen vet precis vart jag bor.
Emmelie

2013-06-07 19:59:21
URL: http://www.EmilLindberg.se
Stina

Och här kommer de tuffa anonyma "jabaramåstesäganåttelakt"människorna fram igen!!
Va ger DIG (du tuffa anonym) att ifrågasätta Emmelies val av boende?

2013-06-07 20:09:56
Yohannas.se

Anonym.. du är ju riktigt "rolig".. Skriv ut ditt namn och stå för dina åsikter, varför i hela friden kommenterar man anonymt? Mina kunskaper kring sår och infektioner är allt emot små, men du får gärna försöka briljera ;) hihi.. Det var ditt uttryck som var så fånigt :) Kombinerat med att du är anonym, då saknar man kunskap om bloggvärlden eftersom ingen kommentar är anonym utan IP-adressen ALLTID syns :) :)

2013-06-07 20:29:58
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0