Att lära känna sig själv.

Godmorgon fredag.
 
Natten har varit lång och båda barnen har sovit dåligt och legat och sparkat på mig som fått vara i mitten av sängen. Jag hade behövt lite extra energi inför dagens plugg, jag har verkligen tappat suget det senaste och är i stort behov av att bara få lite extra kraft och energi till det. Detta är sista tillfället innan jul som vi har bestämt oss för att sitta tillsammans, så snart får jag lite ledighet i ett par dagar iallfall.
 
Sedan jag fått tid utan barnen så har jag börjat fundera lite, funderat på mig själv och mitt beteende och kommit fram att mitt förflutna nog påverkat mig mer än vad jag tidigare trott. Många runt omkring mig påtalar att jag har kontrollbehov över vissa saker, efter mycket eftertänkande så är jag villig och hålla med eftersom jag är livrädd för att tappa fotfästet igen och därför är noga med att ha koll på det jag kan ha koll på. Samma sak gällande att släppa in folk på livet, de får komma till en viss gräns men sedan är det som om det tar mentalt stopp och som jag byggt upp en mur runt mina inersta känslor, livrädd att någon ska komma innanför den muren och riva allt på insidan.
Jag har mycket att jobba på med andra ord, måste bli bättre på att säga ifrån och inte bara köra på.
 
Barnen är mitt allt , men vad mer är betydelsefullt?
 
 

Kommentarer
Evelina

<3 <3 <3

2014-12-19 12:03:07
URL: http://familjenvikholmen.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0