Julaftons morgon.

 
Godmorgon julaftonsmorgon.
Två barn som startade morgonen vid halvsju och började genast fråga när paketen skulle öppnas. Tur att min mamma kommer hit och vi har en liten julklappsutdelning redan vid nio, då ska barnen få köket och det ska bli så himla skoj att se deras reaktion på de. Sedan efter lunch åker vi till min pappa där vi firar, träffar tomten och äter julmat - en bra jul med andra ord.
 
Igår var tanken att jag skulle förbereda de sista som var kvar att göra inför julen, men mina planer ändrades dock ganska fort då Ebba lyckades ramla baklänges ner för min säng. Jag var på toaletten och hörde bara en duns och ett skrik en stund efteråt. Möts av Ebba som är alldeles kallsvettig och skriker , hon blir alldeles blek, trött och illamående och vi får ta en trip till sjukhuset eftersom jag misstänker hjärnsakning. De kollar henne och tycker hon följer med ögonen ordentligt och säger att hon troligvis fått en lättare hjärnskakning och vi blir ordinerade vila och lugn och ro. Så hela dagen igår var det soffläge och ett försök att underhålla en aktiv treåring, det gick sisådär och Ebba hade ont i huvudet så fort hon stod och satt upp. Huvudvärken är kvar idag med, så vi fortsätter med lugn och ro och firar så gott vi kan ändå.
 
God jul till er alla fantastiska människor där ute <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0