Det blir svårt att få ihop.

Ny vecka, sista veckan utan massa jobb inplanerat. Ja man skulle väl kunna säga att detta är min semestervecka som jag får under sommaren, för redan nästa vecka är det tre jobbpass inplanerade och veckan efter det drar jag igång och arbetar efter schema och dom dygnen som jag fruktar så.
Jag trivs verkligen på arbetet som personligassistent, men att arbeta dygn är inte lätt när man har två småbarn och det känns verkligen jobbigt att veta att man inte riktigt vet hur man ska lösa det med allt det praktiska.
Sen att Hugo aldrig sovit utan mig gör ju inte det hela lättare.
 
I eftermiddag är det dags för avslutning på dagis, Ebbas sista gång och Hugos första.
Kommer kännas speciellt att se alla blivande skolbarn att bli tackade och få blomma av fröknarna, det är helt otroligt att tiden har gått så fort att hon faktiskt ska börja skolan.
Nu ska vi göra ett snabbröj här hemma innan vi sätter oss på cykeln ner mot dagis ett par timmar.
 
Från gårdagens utflykt i vackra Gräfsnäs.
 
 

Kommentarer
maria eek

Mysigt med dagisavslutning. Älskar Hugos tröja!

Svar: Åh ja de är en favorit här för oss också =)
Emmelie

2014-06-02 14:13:42
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0