Framtiden.

Jag sitter och försöker kunna tänka mig hur framtiden kommer att bli ensam, hur jag ska få allting att gå ihop men jag kan verkligen inte föreställa mig någonting eftersom det är inte så här jag drömde om att det skulle bli.
De enda jag hoppas på just nu är att jag kommer in på sjuksköterskautbildningen, det hade varit som en liten trygghet i stormen, att veta vad jag ska göra, var jag kommer få pengar ifrån och att ha något att jobba mot.
Om två veckor får man svar, ja om man kommit in och ej blir reserv då vill säga, så snälla ni håll tummarna för att mina ansträngningar räcker och att jag kan få en tryggare start i livet som ensamstående.
 
Allting känns fortfarande extremt jobbigt, håglöshet, ångest och mycket tårar men jag kämpar på att hålla mig sysselsatt för barnens skull. De är de viktigaste i detta och mitt mående försöker jag lägga åt sidan så gott det går, även om det känns som en omöjlighet många gånger just nu. Barnen har nog aldrig sett sin mamma så ledsen, samtidigt tror jag inte det skadar barnen, de måste veta att det är okej att vara ledsen och gråta och att även vuxna gör det ibland.
 
Nu ska frukosten plockas fram och jag ska försöka pilla i mig lite, trots att jag saknar matlust.
Ska överasska mina små hjärtan med risgrynsgröt, det är en favorit som det inte serveras alltför ofta här hemma.
Godmorgon och ha en fin söndag.
 
 
 

Kommentarer
Helena

Jag håller tummarna som attans här!!! Och jag hejjar på dej Emmelie! <3

2014-06-29 09:21:46
Yohannas.se

Det skadar verkligen inte barnen, superbra att du visar känslor som de är tycker jag. Här hemma får man vara arg, frustrerad, stressad, besviken, ledsen, och allt - bara man inte är elak mot någon annan utan förklarar sig (vilket iiinte alltid är lätt - SÅKLART). Jag håller såååå tummarna för dej!! Å jag kan trösta dej med att jag själv kommit in både på program & kurser som reserv lååååångt bak i kön!

Svar: Tack för dina kommentarer du lämnar jämt och ständigt, betyder så mycket <3 Kram
Emmelie

2014-06-29 21:01:35
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/
Yohannas.se

Det är så fattigt å bara skriva en kommentar i en blogg, men du är ju för långt bort för en kram :(

Svar: <3
Emmelie

2014-06-29 21:41:11
URL: http://maiplunevermind.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0