Onsdags förmiddag.

Onsdag, timmarna har tickat förbi riktigt fort även om vi faktiskt inte gjort något speciellt alls. Suttit en tid på lekplatsen och rastat två överaktiva barn och fått frisk luft på samma gång. Vi tänkte passa på att ta oss en promenad upp till skogen nu med innan jag ska iväg till jobbet för ett kvällspass. Det har sagt att det ska åska i eftermiddag och komma ett regnväder, så det känns lika bra att passa på att komma ut ordentligt innan dess, dessutom underlättar det nog för min mamma som kommer hit och är barnvakt medan jag och Johan är på jobbet.
 
 
Har ni sett vad min gurka börjat växa till sig i mitt lilla växthus?
Jag trodde första frosten tog död på min planta och hade tappat hoppet tills jag för ett par veckor sedan såg en antydan till grönsak. Nu hoppas jag de kommer både gurkor och tomater och att allt annat jag satt på vår lilla baksida börjar gro ordentligt också, jag är ju inte känd för att ha gröna fingrar direkt så därför är det extra skoj att det faktiskt hänt något.
 

Kommentarer
Linda-Mamma till Alfred

Nää men redan gurka det är ju helt galet tidigt ju!!

Svar: Jag satte dom i växthuset redan i april, de är inte mer än ett pekfinger långt än men större ska de bli =)
Emmelie

2014-06-12 09:28:10
URL: http://hummingbird.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0