Första dagen.

Och så var första dagen på min praktik avklarad och jag kom innanför dörren strax efter klockan 19 eftersom tåget jag skulle ta hem var över en timma sent. Jag hatar att pendla, hatar att vara beroende av att tåg ska fungera för att få någon som helst tid med barnen. Idag kom jag hem, la i två maskiner tvätt och förberedde morgondagens kläder och la barnen i säng. Det känns förjävligt att knappt ha hunnit umgåtts med dom alls men de måste sova eftersom klockan ringer vid fem imorgon, jag misstänker att praktikperioden kommer köra slut på mig totalt eftersom jag känner mig helt förstörd och sönderstressad efter redan första dagen. Vissa dagar är helt enkelt värre än andra som ensamstående, men jag ska nog klara mig igenom detta med såklart. Får ha min egna lilla privata hejarklack som hejar på mig när jag själv inte tror att det kommer fungera.
 
Får passa på och hämta andan ett par minuter och packa väskorna inför imorgon innan barnen återigen vaknar och vill komma ner till min säng, men inatt ska jag för en gångs skull njuta av att ha dom nära eftersom jag knappt träffat dom alls idag <3
 
 

Kommentarer
maria eek

Trivs du bra på din praktikplats? Fina Ebba och Hugo!

Svar: Nej tyvärr trivs jag inte alls på min placering, jag har varit där förut och de var likadant då dessvärre :( Så får bita ihop i två veckor. Kram
Emmelie

2015-02-17 01:11:33
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Hanna Karlsson

Håll ut. Det är bara en begränsad tid. Kram

Svar: Ja jag vet, men fy detta kommer ta slut på mig totalt. Kram
Emmelie

2015-02-17 05:52:49
URL: http://hannafialotta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0