Ljuset i tunneln.

Jag börjar se slutet på prakikperioden inom komunal placering nu, tre dagar till att kämpa sig igenom sedan är det över för denna gången. Tyvärr har jag hamnat på ett ställe där handledarna inte direkt tar hand om sina studenter på bästa vis och jag har inte lärt mig något alls där jag varit. Igår fick jag därimot möjlighet att vara med en distriktsköterska och jag märkte hur de borde vara hela tiden, hon förklarade och undervisade allt hon gjorde och jag fick för första gången möjlighet att testa på att ta venprov. Det var pirrigt som bara den och tyvärr kom aldrig något blod men patienten jag stack var svårstucken och kanske egentligen inte optimal att testa på för första gången, men nu har jag försökt iallafall och hoppas få mer möjligheter inom kort.
 
Kom hem i tid igår och fick ett par välfrötjänta timmar tillsammans med barnen, guld värt att få hinna umgås lite innan de ska i säng. Syskonen lekte för en gångs skull väldigt bra ihop i flera timmar och pysslade på Ebbas beägran en fågelholk som hon hängde upp i vår lilla syrén på baksidan. Hon har så många ideer Ebba och kan skapa grejer av ingenting, haha jag undrar vem hon fått det ifrån? Jag är så långt ifrån kreativ man kan komma.
 
Dags att starta dagen, ska bli underbart att slippa ställa klockan på 04:45 varje dag sedan.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0