Två långa dagar framför mig.

Två dagar kvar innan jag kan räkna praktiken som färdig, jag ska visserligen jobba övertid så det skriker om det idag för att kunna vara ledig på fredag , men ändå. Tågen krånglar nu  också efter den röda dagen med, så idag får jag lov att sova hos en kompis som har en övernattningslägenhet i Skövde. Jag misstänker det blir trångt och ganska fnittirigt med tre tjejer på en liten trång yta. Övernattning sådär har ju jag inte gjort sedan långt innan jag fick barn, får försöka se de som ett litet äventyr, haha.
 
Här hemma växer de som bara den av våra planteringar! Ebba fick ju boken odla för några veckor sedan och hon vill så både det ena och det andra här hemma. Här om dagen började vi även att så i vår pallkrage ute på baksidan, rädisor, spenat och bönor satte vi ner så vi får hoppas att det tar sig ordentligt.
Här ser ni våra tomatplantor, basilika, dill och våra solrosor på uppgång. Någon som vet hur det är med örter, kan de planteras ut i land eller trivs dom bäst i växthus/ inomhus?
 
 
 

Kommentarer
susanas.blogg.se

Åh så roligt att plantera. Jag önskar jag hade gröna fingrar. Är värdelös när de kommer till allt som har med blommor och sånt att göra hehe...

Svar: Jag har långt ifrån gröna fingrar vill jag lova, men jag lyckas med de mest enkla grejerna =)
Emmelie

2015-05-13 07:18:44
URL: http://susanas.blogg.se/
Rebecca

Kul med planteringar!
Jag kan minnas att jag kunde plocka örter i min farbrors trädgård som liten, iaf dill och gräslök. :)

Svar: Får se om jag vågar plantera ut de =)
Emmelie

2015-05-13 07:35:28


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0