Tuff tid framöver.

Godmrogon.
Jag har nu gjort två dagar på min praktik på medicinavdelningen och känner mig redan helt slut i huvudet. Jag antar det är alla nya intryck som i kombination med pendlandet kör slut mig totalt. Det är spännande att vara på ett sjukhus eftersom de är något nytt för mig, så jag hoppas kaoset i hjärnan lägger sig efter ett par dagar och att jag känner mig säkrare i rollen som blivande sjuksköterska.
 
Mitt hjärta går itu när Hugo gråter och frågar varför mamma måste vara på jobbet så länge, om jag inte snälla kan vara hemma lite mera. När jag har min praktik så åker jag hemifrån 05:30 innan dom vaknat och är inte hemma igen förens 18 och det är tufft. Hade jag kunnat så hade jag varit hemma mera och varit med de två mera men jag hoppas en dag att jag kan förklara varför jag var tvungen och var borta så mycket under perioder och att de inom kort vänjer sig så de här fyra veckorna går fort.
 
Dags att göra sig ordning och traska ut i kylan, önskar er en fin onsdag <3
 
Utbildningen är tre år, men snart har hälften gått och jag skymtar målet.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0