Den där inre stressen.

Gått av ett hektiskt arbetspass och är otroligt tacksam över att vara ledig imorgon inför helgens arbete. Känner att det ska bli himla skönt att få e dag då jag bara kan strosa runt hemma och göra ingenting. Tanken på att göra ingenting gör mig dock lite stressad redan nu, och i samma sekund jag kommer innanför dörren så slås jag över hur mycket djuren fällt på golvet och att jag borde dammsuga igen. Försöker trycka alla måsten åt sidan, men jag fungerar inte riktigt på det viset. Enklast vore om jag bara kunde ta ett snabbröj nu och få bort det värsta och sedan kunna varva ner lite enklare.
Igår efter barnen hade åkt till sin pappa så kände jag hur stressad och på dåligt humör jag var inbombords, då lämnade jag telefonen hemma och gav mig ut och plockade lite bär. När jag gör sådant är en av få gånger som jag liksom stänger av allt och bara är i nuet, borde nog göra fler sånna aktiviteter. Tips på hur ni varvar ner och liksom bara är utan att bli stressade?
 
 




Kommentarer
Marie

Oh så skönt att vara ledig en dag sådär, och så gott med bär

Svar: Absolut, men jag jobbar helgen istället :P
Emmelie

2016-07-07 21:53:42
URL: http://sweetwords.se
Angus

Nej stress är inte bra! Stor kram!!

2016-07-07 22:57:11
URL: http://angusfoto.blogg.se
Emilie

så himla gott med bär och låter väldigt stressfritt! när jag är stressad försöker jag bara andas, kanske läsa en bok eller kolla på en film.

Svar: Ja sånt försöker jag med göra, men har svårt att koppla av på det viset tyvärr :(
Emmelie

2016-07-08 18:17:00
URL: http://aliems.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0