Det blev en ledig dag iallafall.

Lördag och återigen dags för jobb, och jag kan säga direkt att efter endast en dag ledighet så är jag inte redo att stämpla in för ett helgpass mellan 13:30-21:30. Sammanhängande vila är något man pratar mycket att det är viktigt och få när man arbetar inom vården, för att bibehålla patientsäkerheten. Sen i verkligheten kan det se lite annorlunda ut. Nåväl, bara att cykla till sjukhuset och göra det bästa av situationen och hoppas att tiden går fort.
 
Igår hade jag iallfall en ledig dag och det var väldigt välbehövligt. Jag hade inga planer alls med dagen men för första gången på länge så kändes det helt okej. Jag fick möjlighet att låna barnen en stund och vi umgicks och fikade på lekplatsen en stund innan de återigen åkte tillbaka till sin pappa. Välbehövligt att få se dom och umgås lite eftersom de åker till Borlänge idag och inte kommer hem förens tisdag.
Senare gav jag mig ut för att fylla på bärförrådet lite här hemma och bakade en vitchokladkladdkaka med blåbär som jag serverade min sambo som efterätt. Första gången jag lyckas med baket, herregud så gott det blev. Tar med resterna idag till jobbet, annars vet jag att Henrik ätit upp resterande del av kakan bara för att han vet om att den finns.
Sedan avslutade vi kvällen med att gå på bio och såg Livet efter dig, och vilken underbar drama det var. Får ni möjlighet så gå och se den.
 
 
 
 

Kommentarer
Marie

Men oh så gott

Svar: Minst sagt smarrigt =)
Emmelie

2016-07-09 16:33:40
URL: http://sweetwords.se
Rebecca

jag vill ju ha recept 😏

Svar: Jennys matblogg, där finns receptet =)
Emmelie

2016-07-09 17:54:20
Natives of Yggdrasil

Det där såg gott ut!! Nu vet jag vad det blir att baka imorgon.. :-)

Svar: Ja den var himla god, testa =)
Emmelie

2016-07-09 22:58:44
URL: http://www.nativesofyggdrasil.se
maria eek

Det lät ju underbart gott! Och den filmen är jag sugen på att se, borde man läsa boken först?

Svar: Jag hade sett filmen först, just för att inte känna den där känslan "åh boken var ju mycket bättre" efteråt =)
Emmelie

2016-07-13 00:01:21
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0