En känsla inombords.

Hugo slog upp ögonen alldeles för tidigt i morse, hans vanliga rutiner är tillbaka efter ett par dagar då han sovit till närmare åtta. Trots att han varit uppe längre om kvällarna så tycks han alltid vakna tidigt, och idag var jag verkligen i behov av att sova men det sket ju sig ganska ordentligt.
Vaknar ni någonsin med känslan av att man bara vill dra täcket över huvudet igen? Och även om man har massor att vara tacksam över så känns allt liksom grått och dystert? Den känslan har jag idag, och jag misstänker att allt jag gör och säger kommer gå per automatik idag och utan att man är riktigt mentalt närvarande. Efter ett förflutet med djup depression så kommer jag då och då i sådanna perioder då allt känns lite gråare och man får kämpa sig igenom dagarna. Man borde söka hjälp för sådant, prata om det kan ju underlätta mycket. Men jag känner att det finns så mycket psykisk ohälsa i Sverige och jag vill inte ta möjligheten ifrån någon som verkligen behöver hjälpen mer än jag, man vet ju hur situationen ser ut  inom den typen av vård.
 
Ska smutta vidare på morgonkaffet nu och hoppas den där jobbiga känslan inombords försvinner.
Önskar er alla en fin söndag!
 
 

Kommentarer
Yasmine mamma till Dennis och Angelina

tror alla har dagar som man känner lite så särskilt småbarnsåren hur underbara dom än är. vi är bara människor.
men känner du att de dystra tar över så sök hjälp så kanske du får de.
Jag tycker dom flesta dagar är underbara jag känner mer att jag ska hinna så mkt som möjligt och det stressar mig ibland
kraaaam

Svar: jo men visst är det så, ibland har man ju sånna perioder som varar längre. En dag i taget - kram
Emmelie

2016-07-31 14:32:34
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Marie

Ja man är övermäktig dessa ggr, bara gilla läget tyvärr, ibland vill man bara få somna om igen, men hmm vad göra =/

Svar: Ja så är det verkligen, idag är ännu värre eftersom jag fick magsjuka inatt och är helt förstörd :(
Emmelie

2016-07-31 22:07:56
URL: http://sweetwords.se
Yohanna af Skovde

Hoppas det går över! Kram på dig!

Svar: Tack så mycket, kram
Emmelie

2016-08-01 21:44:35
URL: http://yohannaafskovde.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0